Digital menuboard bij tankstations

U zult het vast wel eens gezien hebben en als u dat nog niet heeft valt het u dus al niet meer op. In veel tankstations zijn er mogelijkheden om eten, drinken en andere items te kopen. Vaak worden deze aangeboden via digital menu boards. In dit artikel ga ik u wat meer vertellen over deze borden en hoe ze werken.

Digital menuboard

Deze borden zijn natuurlijk niet alleen aanwezig in tankstations. Om wat voorbeelden te geven, een fastfood restaurant als de Macdonalds of de KFC maken hier ook volop gebruik van. Daar zijn alle producten, aanbiedingen en combinaties in een oogopslag van af te lezen. Naast fastfood restaurants zijn er ook vele bioscopen die gebruik maken van deze manier van informatie verspreiden naar hun klanten. U maakt het voor de klanten en uw medewerkers erg gemakkelijk, de klanten weten wat er beschikbaar is en uw medewerkers kunnen doorwerken en alle bestellingen opnemen in plaats van moeten uitleggen wat er allemaal is enzovoort.

Hoe werken digitale menuborden?

Om te beginnen heeft nu natuurlijk een plek nodig waar u deze borden kan gaan gebruiken, wanneer u deze plek heeft gevonden gaat u kijken naar welke plekken u het beste de borden kan gaan ophangen. Dan is het tijd om daadwerkelijk de borden te gaan aanschaffen, op te hangen en te instaleren. Voordat u kunt gaan beginnen met het versturen van uw boodschap heeft u software nodig waar u dit mee kan doen. Het proces van het versturen van een boodschap heet Digitale Signage, of te wel narrowcasting. De software om dit mogelijk kunt aanschaffen bij verschillende aanbieders maar wij raden u aan toch te kijken naar bij welke u het meeste krijgt.

Het scherm is ook voor een groot deel bepalend in hoe goed uw boodschap verzonden zal gaan worden. Is dit een scherm waar u alleen maar teksten op kan laten zien? Afbeeldingen of is het ook mogelijk om presentaties of filmpjes af te laten spelen. Zo heeft LG bijvoorbeeld erg mooie schermen waarmee u de narrowcasting goed kan uitvoeren, er is een geïntegreerde mediaspeler voor de mooiste mogelijkheden dat u zelf kunt creëren en laten zien aan uw doelgroep.

Kosten van digitale signage

De kosten van het scherm met een goede kwaliteit liggen rond de €1.000 euro. Natuurlijk kan dit altijd goedkoper, maar u moet wel bedenken dat daarmee ook de kwaliteit naar achter gaat. Ook bij de nieuwere schermen krijgt u er een media player bij, dit is bij oudere en goedkopere schermen waarschijnlijk niet zo.

De prijs van de software waarmee u uw boodschap kan gaan verzenden, ontwikkelen en aanpassen kunt u afnemen bij partijen. Vaak betaald u een maandelijks bedrag aan de aanbieder en dat ligt rond de €25 – €30 euro per maand. Dit scheelt ook dat u niet een groot bedrag in een keer moet investeren.