Schrijven van een advertentietekst

Wanneer je een tekst wil schrijven voor een advertentie die je wil promoten, kunnen we je hierin een aantal adviezen geven. Het doel is sowieso om potentiële klanten aan te trekken. Dit kan op vijf diverse manieren.

Pakkende kop

Dit is misschien wel het meest belangrijke onderdeel. Hierdoor zullen mensen namelijk sneller je advertentie gaan lezen. Op meerdere manieren kun je goed de aandacht trekken. Gebruik bijvoorbeeld humor, rijmwoorden, metaforen of woordgrappen; hierdoor val je sneller op. Ook kun je cijfers en kortingen gebruiken in je titel.

Wek interesse voor het product en stem je advertentie af

In de tekst na je titel moet je vooral een aantal dingen omschrijven. Begin met punten waarom mensen jouw product zouden moeten kopen en welke oplossingen je aan welke problemen kunt bieden met het product. Spreek mensen persoonlijk aan en gebruik veel ‘je’, ‘jou’ en ‘jij’ woorden in de inleiding van je advertentie.

Bedenk ook waar je je advertenties op gaat plaatsen. Een advertentietekst op Twitter is bijvoorbeeld korter dan op Facebook en bij Instagram speelt de afbeelding weer een grotere rol. Het heeft daarom zin om van te voren te bekijken hoe andere webshops op social media adverteren en op basis hiervan kun je de toon, inhoud en lengte aanpassen.



Laat weten waar je webshop in uitblinkt en voeg een goede ‘call to action’ toe

Geef vooral aan waarom jouw webshop zich goed onderscheidt met webshops uit het zelfde onderwerp. Geef met het benoemen van unieke kenmerken en eigenschappen aan waarom mensen bij jouw webshop zouden moeten bestellen. Er zijn een aantal zaken waarmee je je kunt onderscheiden ten op zichtte van andere webshops: hoge kwaliteit, een lage prijs, gratis en/of snelle bezorging en speciale kortingen.

Verder is het een slim idee in de laatste regel iets toe te voegen waardoor mensen een laatste zetje krijgen om iets in je webshop te gaan bestellen. Denk aan zinnen als ‘koop nu!’, ‘bestel meteen!’ of ‘klik hier!’ Bovendien maak je hiermee duidelijk wat er gebeurd als mensen op je advertentie klikken. Je kunt ook een langere call-to-action maken zoals ‘kopen doe je hier’.

Wil je het schrijven van een advertentietekst overlaten aan een externe partij? Tekstbureau DeContentbank is hiervoor een geschikte partner. Zij gaan graag voor je aan de slag en leveren binnen afzienbare tijd één of meerdere productteksten.